Ensiksi kokeiltiin erään kerholaisen leirillä tekemää donitsipeliä. Kannattaa katsoa pelin sisälle, niin näkee että peli ei ole ollut ihan helppo tehdä.
Tunnin varsinaisena sisältönä oli visailupeli (ohjaajan versio). "Kysy - - ja odota" -palikalla voi kysyä pelaajalta vastauksen. "Vastaus"-palikka mahtuu esimerkiksi yhtäsuuruuspalikan hahloon, ja yhtäsuuruuspalikka puolestaan "jos - - sitten - - muuten" -palikan hahloon. Näin kissan saa kysymään jalkapalloaiheisen kysymyksen ja kertomaan, menikö vastaus oikein vai väärin:
Lopussa on odotuspalikka, jotta kissan sanoma tulos ehtii näkyä. Kysymyksiä voi lisätä helpoiten niin, että klikkaa hiiren oikealla napilla "kysy - - ja odota" -palikkaa ja valitsee aukeavasta valikosta "kopioi".
Jotkut ehtivät toteuttaa peliinsä myös pistelaskun. Tätä varten valitaan "Tieto"-palikoiden alta "Tee muuttuja" ja annetaan muuttujan nimeksi vaikkapa "pisteet":
Pelin alkuun lisätään "aseta pisteet arvoon 0" ja jokaisen oikean vastauksen yhteyteen ("jos"-palikan "sitten"-haaraan) "muuta muuttujan pisteet arvoa 1".
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti